199.4

Popis skutečné lokomotivy řady 199.4

Lokomotiva řady 199 je dvounápravová, kapotová s věžovou kabinou umístěnou symetricky uprostřed. Vznikla kompletní rekonstrukcí řad 700, 701, 702 a 703. Využit byl pouze původní rám s pojezdem. Kabina i kapoty jsou zcela nové.

K pohonu slouží v rámu umístěný trakční motor, který pohání přes trakční převodovku kardanové hřídele a následně přes nápravové převodovky jsou poháněny obě nápravy.

Rozdíl proti známe řadě 799 „Adélka“ je v tom, že řada 199 nemá spalovací motor a je pouze poháněna z akumulátorových baterií.


Model:

Stavba tohoto modelu byla vcelku komplikovaným dílem. V roce 2014 jsme začali se stavbou lokomotivy T211.0. Bohužel po prvotním nadšení modelářská nálada opadla a na rozdělaný model se pouze prášilo. Poté v roce 2015 po konzultaci s Pavlem Sovičkou přišel Ondra Jančara na nápad postavit lokomotivu 799 (jednodušší konstrukce, pojezd s trakčním motorem). A tedy projekt „prasátko“ se změnil na projekt „Adélka“. Trakční motor nám jakožto sponzorský dar věnovala společnost ATAS Elektromotory Náchod. Motor o výkonu 700W plně vyhovuje požadavkům našeho provozu. Zdrojem elektrické energie bude autobaterie. Pro regulaci výkonu slouží pulzní měnič. V této fázi došlo k další změně a místo řady 799 bude postavena řada 199.4, která je k vidění především v depech na Slovensku. Rozdíl oproti řade 799 je popsán výše v úvodu.


Postup výroby:

Již brzy doplníme.

Aktuálně

Viz spodní část titulní stránky.


Foto

© 2008 - 2017 Sičova drobná železnice, z.s.